Het is mogelijk om online te betalen middels iDeal en MisterCash/ Bancontact . Het is niet mogelijk om contant of op factuur een product te kopen.
De transactiekosten bij een aankoop zijn €1,50 euro. Remoda.nl moet voor iedere betaling transactiekosten afrekenen aan de bank. We vragen daarom bij elke koop een kleine bijdrage.
Als koper betaal je altijd eerst aan Remoda.nl. Wij houden het geld 'vast' totdat jij als koper het product veilig hebt ontvangen en goedgekeurd. Mankeert er iets aan het product, dan dien je binnen de retourperiode van 14 dagen na ontvangst dit aan te geven in je profiel en het product direct terug te sturen. Je kunt via 'aankopen' aangeven dat je een ontvangen product retour stuurt. Hier dien je eerst aan te geven dat je het product ontvangen hebt. Vervolgens wordt er een 'retourneren' knop zichtbaar. Hier verschijnt het adres van de verkoper.
Je kunt je aankoop enkel retourneren indien:
- Het kapot is
- Het er anders uitziet dan op de foto
- Het label een andere maat aangeeft dan in de advertentie staat vermeld.
Niet opgestuurd
Wordt een product, na aankoop, niet opgestuurd, dan annuleren we de order voor je en krijg je het aankoopbedrag inclusief transactiekosten terug.
Zo kun je via Remoda altijd vertrouwd kopen en verkopen.
Bij Remoda.nl is het niet mogelijk om contant af te rekenen of achteraf te betalen. Al onze transacties verlopen online en middels bij bestelling betalen via iDeal en MisterCash/ Bancontact .
Een verkoper heeft vijf dagen de tijd om het product op te sturen. Weet je niet zeker of je product al is verstuurd, stuur dan een bericht naar de verkoper via de site door op zijn accountpagina te klikken bij het product. In je bericht kun je vragen of je product al is opgestuurd en indien dat niet het geval is, kun je vragen of de verkoper dit wil doen. Indien de verkoper niet binnen 5 werkdagen aangeeft dat het product verzonden is dan annuleren we de order.
Een verkoper heeft vijf dagen de tijd om het product op te sturen. Weet je niet zeker of je product al is verstuurd, stuur dan een bericht naar de verkoper via de site door op zijn accountpagina te klikken bij het product. In je bericht kun je vragen of je product al is opgestuurd en indien dat niet het geval is, kun je vragen of de verkoper dit wil doen.
Indien de verkoper na 5 werkdagen nog steeds niet heeft aangegeven dat een product verzonden is annuleren we de aankoop voor je en storten we het betaalde bedrag aan je terug.
Geeft de verkoper wel aan dat je product verzonden is, maar is het nog niet bij je aangekomen, neem dan contact met ons via support@remoda.nl
Helaas mag een product om die reden niet geretourneerd worden. Je mag een product alleen retourneren indien:
- Het kapot is
- Het er anders uitziet dan op de foto
- Het label een andere maat aangeeft dan in de advertentie staat vermeld.
We raden je aan om het product door te verkopen via Remoda.nl als je dit niet wilt behouden.
Je kunt je aankoop enkel retourneren indien:
- Het kapot is
- Het er anders uitziet dan op de foto
- Het label een andere maat aangeeft dan in de advertentie staat vermeld.
Je kunt via 'aankopen' aangeven dat je een ontvangen product retour stuurt. Hier dien je eerst aan te geven dat je het product ontvangen hebt. Vervolgens wordt er een 'retourneren' knop zichtbaar. Hier verschijnt het adres van de verkoper.
Je wordt terugbetaald zodra de verkoper heeft aangegeven het product ontvangen te hebben.
Dat ligt aan de verkoper. Indien je iets koopt, dient de verkoper het binnen 5 werkdagen op te sturen. Daarna is het (afhankelijk van de manier van verzending) binnen 1-5 dagen meestal wel binnen. Wordt je pakketje niet verzonden? Mail ons dan gerust, dan gaan we in contact met de verkoper of annuleren we de order.
De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending en betaald de verzendkosten.
Kopen van tweedehandskleding is veilig via ReModa.nl
Je betaalt bij een aankoop altijd eerst aan ReModa.nl. Je adres wordt dan pas beschikbaar voor de verkoper. Zodra je het bestelde product ontvangen hebt, betalen wij de verkoper uit.
Indien je product niet wordt opgestuurd, dan storten we gewoon het geld terug op je bankrekening. Zo kun je dus niet opgelicht worden.
Zodra de koper je product heeft ontvangen gaat de retourperiode in van 14 dagen. Zodra de retourperiode is verlopen of de koper heeft aangegeven het product te willen houden, betalen wij je uit.
Je dient het wel aan te geven in je account bij je product dat je het verstuurd hebt. Je kunt dat hier doen.
Je kunt zelf keizen welke (post) bezorger je kiest. We raden je wel aan altijd de track&trace code van je vervoerder te bewaren en te kijken of en wanneer het pakket is bezorgd. Zodra je je product hebt verzonden geef je dit aan in je account dashboard bij bestellingen.
Zorg dat je bent ingelogd op je account en je profiel volledig is ingevuld. Klik rechtsboven op het "plus icoontje" om een product toe te voegen en te verkopen. Of ga naar je accountpagina en klik op "mijn producten". Hier kun je een product toevoegen en starten met verkopen.
Veel succes met je verkoop!
Je verkoop kun je het beste promoten met meerdere foto's, bijvoorkeur terwijl je het aan hebt. Fotografeer vanuit verschillende invalshoeken en voor- en achterkant.
Hoe meer je laat zien van een product hoe beter het is.
Als er een koper voor je product is, dan betaald deze eerst via iDeal of Mr Cash-Bancontact aan Remoda.nl.
Vervolgens ontvangt de verkoper een mail met het adres van de koper. Je wordt geacht het product binnen 5 dagen naar de koper te versturen. We raden je aan om het pakketje met track en trace code te versturen. Met de PostNL app verstuur je je pakketje al met track ent trace code al vanaf €3,50.
Zodra de koper het product heeft ontvangen en bevestigd heeft de aankoop te willen houden betalen wij jou binnen 24 uur uit. Twijfelt de koper dat moeten we wachten tot de wettelijke retourperiode van 14 dagen voorbij is.
Gefeliciteerd met je verkoop! Je hebt de gegevens van de koper ontvangen in je mailbox. Je dient het product binnen 5 werkdagen te verzenden aan de koper. je kunt het pakketje nu inpakken en opsturen naar de koper. Wanneer de koper het pakketje in goede orde heeft ontvangen en wil houden, betalen we je uit. indien je niet binnen 5 werkdagen kunt verzenden dan kun je dit aangeven in je account bij bestellingen. Indien je dit niet doet wordt de verkoop automatisch geannuleerd en het bedrag terug gestort aan de koper.
Een aankoop op Remoda.nl is bindend. Dat wil zeggen dat het niet zomaar mogelijk is om aankopen te annuleren. De koper heeft er namelijk al voor betaald. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Wil je toch een order annuleren omdat je bijvoorbeeld niet kunt leveren, Ga dan naar bestellingen in je dashboard. Hier kun je aangeven of je een product wilt annuleren.
Je IBAN, ook wel bekend als bankrekeningnummer, gebruiken wij alleen om geld op te storten. Dit doen wij indien: je een product hebt verkocht, om je terug te betalen als er iets fout gaat met een order of als je iets hebt geretourneerd. Je IBAN is alleen zichtbaar voor ons. Wij zullen en kunnen nooit geld van je rekening afschrijven zonder jouw toestemming.
Voor iedere verkoop houden wij 10% van je verkoopprijs in. Deze kosten houden we in om de website te promoten en te onderhouden. Je verkoopprijs blijft heftgeen jij hebt bepaald, maar de uitbetaling aan jou bij een verkocht product zijn als volgt opgebouwd: -10% - 1 euro transactiekosten. Als voorbeeld: je verkoopt een product van 50 euro. Wij betalen je dan 44 euro uit.
Je product is, na toevoegen, 40 dagen actief op de website van Remoda.nl. Zodra je product verkocht is wordt deze uiteraard niet meer aangeboden.
Indien je na 40 dagen je product nog niet verkocht is en je wilt deze wel nog aanbieden op de website, pas deze dan eventueel aan met betere teksten/foto's zodat je kans op verkopen groter wordt.
Je kunt vervolgens je product opnieuw activeren onder "mijn producten" in je dashboard.
Jammer, de koper zal niet blij zijn, helaas moeten we de aankoop annuleren.
Ga in dit geval dan naar bestellingen in je dashboard. Hier kun je aangeven of je een product wilt annuleren. let wel, als je vaker een product annuleert kunnen we overwegen om je profiel te blokkeren.
TIP !
Indien je op vakantie gaat en je een aankoop dus niet kunt verzenden, zet je producten dan op inactief via je dashboard zodat ze niet meer zichtbaar zijn op de webiste. Zodra je terug bent kun je de producten weer op actief zetten.
Je dient het product eerst stevig in te pakken in een tas/envelop of doos. Daarna kun je het pakketje versturen. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket. Je betaalt als verkoper de verzendkosten. We raden je aan om het pakketje met track en trace code te versturen zodat de verzending te volgen is.
De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending en betaald de verzendkosten.
De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket. Een shirtje of broekje kun je meestal gewoon per brievenpostpakket versturen. We raden je aan om het pakketje met track en trace code te versturen. Met PostNL verstuur je je pakketje al met track en trace code al vanaf €3,50. Zo kun je zien wanneer het bezorgd zal worden en heb altijd zekerheid.
Schoenen, truien of andere zwaardere/grotere producten moeten per doos verstuurd worden. Dit kan ook via de PostNL app tot 2 kilogram vanaf €6,50.
Het is aan de verkoper om te bepalen hoe het pakketje wordt verzonden. Wel adviseren we altijd om niet op de verpakking te 'bezuinigen', omdat je niet wil dat het product onderweg beschadigd raakt. Voor bijvoorbeeld schoenen raden we altijd een (schoenen)doos aan, en voor kleinere items zoals een topje is een (bubbeltjes)envelop voldoende. Vaak kun je bij het postkantoor ook nog advies krijgen mocht je twijfelen of een verpakking voldoende is.
Als het pakketje door de brievenbus past zou je postzegels kunnen gebruiken, afhankelijk van het gewicht dien je er minimaal 2 tot 4 op te plakken. Schrijf ook altijd je eigen adres op de achterkant van het pakketje. Wij raden sterk aan om het pakket voor €3,50 via de PostNL app met track and trace code te versturen. Dan kun je je pakketje traceren en kan de koper ook nooit ontkennen dat het is aangekomen. Je hebt zo dus meer zekerheid om (sneller) uitbetaald te worden.
Wij hebben helaas ook niet meer gegevens dan kopers aan ons heeft doorgeven. Wat je het beste even kunt doen is een berichtje naar de koper sturen met de vraag of het adres klopt. Dit kun je het beste doen via een persoonlijk bericht via de account/profiel pagina van de koper. Lukt dit niet, neem dan contact op met ons via support@remoda.nl.
De koper betaalt de verzendkosten voor het retourneren van een product.
Als de koper niet aangeeft het product te hebben ontvangen op zijn of haar aankoop overzicht, stuur dan een privé bericht naar de koper met de vraag of hij/zij de ontvangst van het product te verwerken in het dashboard.
Wij sturen ook een aantal herinneringsmails naar de koper. Indien de koper na 19 dagen nog niet heeft aangegeven het product te hebben ontvangen, dan is de koop gesloten en betalen we je uit.
Als er een track & trace code beschikbaar is, kijk deze dan eerst na. Is dat niet het geval, dan is de zending niet te traceren en is het raadzaam om het minimaal 7 tot 10 dagen af te wachten. Voor de zekerheid kun je altijd contact opnemen met het verzendbedrijf. Zij hebben immers de informatie over een verzending.
Is het pakketje meer dan 10 dagen onderweg, dan verwachten wij helaas niet meer dat het pakket aan gaat aankomen. Je kunt altijd via een bericht op de accountpagina alvast samen praten over een oplossing. Remoda.nl beheert op dit moment nog jullie geld, maar we vinden het altijd fijn als jullie samen tot een oplossing kunnen komen en kunnen de uitbetaling naar jullie overeenkomst laten verlopen.
Mochten jullie er samen niet uitkomen, mail dan naar support@remoda.nl
Wij betalen niet in het weekend uit.
Check eerst je IBAN nummer op je accountpagina. Is deze juist, maar u heeft geen betaling ontvangen, neem dan contact op met support@remoda.nl
Indien u er achter komt dat het IBAN nummer op je Account pagina onjuist is, pas deze dan direct aan en mail ons uw juiste IBAN nummer met uw naam naar: support@remoda.nl
Je wordt terugbetaald wanneer de verkoper heeft aangegeven het geretourneerde pakketje ontvangen te hebben. Je kunt vragen of hij/zij dit aan wil geven door een bericht te sturen via zijn of haar accountpagina. Mochten we niks van de verkoper vernemen, dan betalen we je standaard 19 dagen na verzending terug.
Voor iedere verkoop houden wij 10% van je verkoopprijs in. Deze kosten houden we in om de website te promoten en te onderhouden. Je verkoopprijs blijft heftgeen jij hebt bepaald, maar de uitbetaling aan jou bij een verkocht product zijn als volgt opgebouwd: -10% - 1 euro transactiekosten. Als voorbeeld: je verkoopt een product van 50 euro. Wij betalen je dan 44 euro uit.